چهارشنبه, می 15, 2024
من یک مسیحی هستم

شباهت هاي عيسيِ مسيحيان با ديونيسوس خداي يوناني شر اب…(قسمت دوم)

حضرت عيسي عليه السلام و تحريم شر اب

 با تطابق ناجوانمردانه تعاليم حضرت عيسي عليه السلام با اسطوره ديونيسوس ، شر اب جايگاهي مقدس در مسيحيت يافت در حاليكه حضرت عيسي عليه السلام به فرمان خداوند و به سنت همه انبياء پيشين عليهم السلام شر اب را حرام مي دانست.

در تقديس شر اب براي نمونه اناجيل تحريف شده ي كنوني اولين معجزه حضرت عيسي عليه السلام را تبديل آب به شر اب ذكر كرده اند ( انجیل یوحنا، باب دوم،  عبارات  1تا  13)

مثال ديگري از تقديس شر اب در مراسم عشاء رباني ست كه تمام فرق مسيحيت آن را به جا مي آورند؛ كاتوليك ها آنچنان اعتقاد دارند كه نان و شر اب حقيقتاً تبديل مي شود به جسم و خون حضرت عيسي عليه السلام – كه به گمان آنان خدا مي باشد – كه شر اب را تنها كشيش مي نوشد تا مبادا خون آن حضرت كه خدايش مي پندارند بر روي زمين بريزد …!!!

در اناجيل تحريف شده كنوني اشاره هايي به مسئله نان و شر اب موجود است: (انجیل متی باب 26 شماره های 28-26) (انجیل مرقس باب 14 شماره های 25-22 ) (انجیل لوقا باب 22 شماره های 19 و 20 )

اما جالب توجه است كه انجيل يوحنا به هيچ وجه اشاره اي به عشاء‌رباني ندارد!!!

همه اين تحريفات متاسفانه در حالي رخ داد كه حضرت عيسي عليه السلام درباره حفظ شريعت و قوانين حضرت موسي عليه السلام چنين فرمود:

“گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم. نیامده‌ام تا باطل نمایم بلکه تاتمام کنم. زیرا هر آینه به شما می‌گویم، تاآسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای ازتورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.”(متي باب 5 عبارات  17 و 18)

عليرغم همه تحريفات هنوز در تورات و ملحقات آن در عهد قديم عبارات فراواني در مذمت شر ابخواري وجود دارد؛ در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم:

“شر اب استهزاء می کند و مسکرات عربده می آورد و هر که به آن فریفته شود حکیم نیست .” (کتاب امثال سلیمان نبی، باب 20،  1)

“وای از آن کیست و شقاوت از آن که ونزاعها از آن کدام و زاری از آن کیست وجراحت های بی‌سبب از آن که و سرخی چشمان از آن کدام؟ آنانی را است که شرب مدام می‌نمایند، و برای چشیدن شر اب ممزوج داخل می‌شوند. به شر اب نگاه مکن وقتی که سرخ‌فام است، حینی که حبابهای خود را در جام ظاهر می‌سازد، و به ملایمت فرو می‌رود. اما در آخر مثل مار خواهد گزید، و مانندافعی نیش خواهد زد.چشمان تو چیزهای غریب را خواهد دید، و دل تو به چیزهای کج تنطق خواهد نمود، و مثل کسی‌که در میان دریا می‌خوابدخواهی شد، یا مانند کسی‌که بر سر دکل کشتی می‌خسبد،  و خواهی گفت: مرا زدند لیکن درد رااحساس نکردم، مرا زجر نمودند لیکن نفهمیدم. پس کی بیدار خواهم شد؟ همچنین معاودت می‌کنم و بار دیگر آن را می‌طلبم. “(امثال سلیمان نبی، باب  23،  29 تا  35)

“وای بر آنانی که صبح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند، و شب دیر می نشینند تا شر اب ایشان را گرم نماید. و در بزم های ایشان عود و بربط و دف و نای و شر اب می باشد…وای بر آنانی که برای نوشیدن شر اب زور آوردند و به جهت ممزوج ساختن مسکرات مردان قوی می باشند. “(کتاب اشعیا نبی، باب 5، 11 تا 23)

“به درستی که شر اب فریبنده است …” (حبقوق باب 2 عبارت 5)

در كتاب داوران باب 13 عبارات 1تا 5 در باب ماجراي تولد يكي از فرستادگان خدا ( ناجي بني اسرائيل ) اينطورمي خوانيم:

” و بني اسرائيل بار ديگر در نظر خداوند شرارت ورزيدند، و خداوند ايشان را به دست فلسطينيان چهل سال تسليم كرد و شخصي از صُرعَه از قبيله دان، مانوح نام بود، و زنش نازاد بوده، نمي زاييد.و فرشته خداوند به آن زن ظاهر شده، او را گفت: «اينك تو حال نازاد هستي و نزاييده اي. ليكن حامله شده، پسري خواهي زاييد. و الآن باحذر باش و هيچ شر اب و مسكري منوش و هيچ چيز نجس مخور.زيرا يقيناً حامله شده، پسري خواهي زاييد، و استره بر سرش نخواهد آمد، زيرا آن ولد از رحم مادر خود براي خدا نذيره خواهد بود؛ و او به رهانيدن اسرائيل از دست فلسطينيان شروع خواهد كرد.”

حتي در عهد جديد نيز با شدت تحريفات هنوز جاي پاي ضعيفي از مذمت شر ابخواري باقي مانده است؛ به عنوان نمونه به يك مورد اشاره مي كنيم:

“چون زکریا او را دید، در حیرت افتاده، ترس بر او مستولی شد. فرشته بدو گفت: ای زکریا ترسان مباش، زیرا که دعای تو مستجاب گردیده است وزوجه ات الیصابات برای تو پسری خواهد زاییدو او را یحیی خواهی نامید. و تو را خوشی وشادی رخ خواهد نمود و بسیاری از ولادت اومسرور خواهند شد. زیرا که در حضورخداوند بزرگ خواهد بود و شر اب و مسکری نخواهد نوشید و از شکم مادر خود، پر ازروح‌القدس خواهد بود. “(لوقا باب 1 عبارات 12-15)

عليرغم تاكيدات شديد حضرت عيسي عليه السلام بر حفظ شريعت و حكم تورات به مذمت شر ابخواري اين پولس غاصب بود كه منافقانه به تدريج  شريعت حضرت عيسي عليه السلام را نقض نمود و در نهايت به مردم گفت آزاد باشيد هر چه مي خواهيد بخوريد و بياشاميد:

“پس کسی درباره خوردن و نوشیدن ودرباره عید و هلال و سبت بر شما حکم نکند.” (رساله به كولسيان فصل 2 عبارت 16 )

“چون كه با مسيح از اصول [ بچه گانه و ابتدايي rudiments] دنيوي[به نظر پولس غاصب پيروي از دستورات حضرت عيسي عليه السلام كار بچه گانه اي ست!!!] مرديد، چگونه است كه مثل زندگان در دنيا بر شما فرايض نهاده مي شود؟”(رساله پولس به كولسيان فصل2 عبارت 20)

براي توضيح بيشتر درباره نقض شريعت توسط پولس دوستانمان را به مطالعه “حقيقت پنهان برخي رسوم به اصطلاح مسيحي” دعوت مي نمائيم.

اين نكته هميشه شايان توجه است كه تحريفات پس از انبياء عليهم السلام به دست غاصبان منصب وصايت ايشان رخ داد؛ يعني اگر تعاليم حضرت موسي و عيسي عليهما السلام و اوصياي برگزيده الهي ايشان عليهم السلام به دست غاصبان ملعون تحريف نشده بود حكم تحريم شر اب به وضوح در پي قرون و اعصار باقي مانده بود.

حرمت شر اب در تمامي اديان الهي

روايات اسلامي از معصومين عليهم السلام نيز اين حقيقت را تأييد مي كنند:

از امام باقر عليه السّلام  روايت شده كه فرمودند: پيوسته خمر در علم خدا حرام بوده و نزد خدا حرام بوده و خدا هيچ نبي اي برنيانگيخته و هيچ رسولي نفرستاده جز كه در شرع او خمر حرام بوده است… (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار  ج‏63 ص 488  )

روايت شده است امام رضا عليه السلام فرمودند: خداوند نبي اي را مبعوث نفرمود مگر به تحريم خمر و اقرار به اينكه خداوند هر آنچه بخواهد انجام مي دهد و …(بحار الانوار ج 63 ص 443)

چه دردناك است كه عليرغم تمام تاكيدات حضرت عيسي عليه السلام، در نتيجه پشت كردن مردم به تعاليم آْن حضرت و وصي برحق او عليهما السلام و با پيروي از پولس غاصب و اساطير باستاني -من جمله ديونيسوس خداي شر اب و داستان تبديل آب به شر اب او- حضرت عيسي عليه السلام تا اين حد مورد اهانت قرار گرفت كه اولين معجزه وي را نيز تبديل آب به شر اب گزارش كرده اند (انجیل یوحنا، باب دوم، 1تا 13)!!!

شايان تذكر است كه يكي از كارهايي كه پولس غاصب كرد اين بود كه در گسترش دعوت مسیحیت به  رومیان ، یونانیان و … هنگام مواجهه با آنان داستان حضرت عیسی علیه السلام را بر مبنای اسطوره هایشان، اسطورهايي چون ديونيسوس، تغییر داد، اسطوره هایی که برای آنان آشنا و دلپذیر بود

واضح است كه شخصيت و تعاليم حضرت عيسي عليه السلام در نتيجه ي همه اين تحريفات كاملا دگرگون گشت؛ اينك كه قلب هاي ما كه براي حضرت عيسي عليه السلام، يار وفادار حضرت مهدي عليه السلام در هنگام ظهور، مي تپد و از اين همه تحريفات به در آمده است اميد آن داريم كه بتوانيم با ارائه حقيقت حضرت عيسي عليه السلام از ايشان اعاده حيثيت نماييم.

ادامه دارد…