پنج‌شنبه, می 16, 2024
رو در رو

آنچه تورات و انجیل [Bible]درباره محمّد صلی الله علیه و آله می گوید (قسمت یازدهم)

هشدار خطرناک
به پدر روحانی گفتم توجه کنید! این پیشگویی ها آنچنان دقیق به محمد صلی الله علیه [و آله] اشاره می کند که برای تحقق آن درباره محمد احتیاج به هیچگونه توجیهی نیست. پدر روحانی گفت: تمام تفاسیر شما در جای خود، اما هیچ پیامدی برای ما ندارد، به خاطر آنکه ما مسیحیان، عیسی مسیح را خدا در صورت انسان می دانیم که ما را از بردگی گناه رها کرده است. [یعنی مسیحیان معتقدند که برای هیچ گناهی مؤاخذه نمی شوند!!!]

پرسیدم: آیا اهمیتی ندارد؟ خدا اینطور فکر نکرده بود؛ او بسیار کوشید تا هشدارها ثبت شود. خداوند می دانست که انسانهایی مانند شما سبک سرانه و بی ملاحظه سخنان او را سبک می شمارند بنابراین خداوند سفر تثنیه 18:19 را با اخطار بیم دهنده ای ادامه داد:
“و هر کسی که سخنان مرا که او به اسم من گوید نشنود، من از او مطالبه خواهم کرد” (در نسخه ی کاتولیک به جای، من از او مطالبه خواهم کرد، “من منتقم خواهم بود” ؛”من از او انتقام خواهم گرفت” می باشد.)
این شما را نمی ترساند؟ خداوند متعال به انتقام گرفتن تهدید می کند!! اگر یک انسان، شما را تهدید کند، از وحشت می لرزید! اما هیچ ترسی از هشدار خداوند ندارید؟

معجزه ی شگفت انگیز!
در عبارت 19 سفر تثنیه فصل 18ام،مجدداً وقوع پیشگویی دیگری را درباره محمد صلی الله علیه [ و آله] داریم؛ که در مورد کلمات “…سخنان مرا که او به اسم من گوید…” تذکر میدهد. محمد با اسم چه کسی سخن می گفت؟ من آخرین سوره قرآن ترجمه یوسف علی را باز کردم، سوره 114ام، سوره ناس، قاعده ی شروع کردن سوره را به او نشان دادم:
بسم الله الرّحمن الرّحیم 
به اسم خداوند رحمن رحیم
سوره های پیشین نیز 112،111،110و … از همین قاعده پیروی می کنند و [لفظاً] معنای یکسانی دارند. این پیشگویی چه چیزی را می خواهد بگوید؟ “…سخنان مرا که او به اسم من گوید” و محمد با اسم چه کسی سخن می گفت؟ به اسم خداوند رحمن رحیم.
این پیشگویی در مورد محمد صلی الله علیه [و آله] محقق شده است، عیناً هر سوره از قرآن کریم به جز نهمین سوره با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود. مسلمانان، همه ی اعمال مشروع خود را با این عبارت مقدس، آغاز می کنند. امّا مسیحیان با عبارت: “به نام پدر، پسر و روح القدس(1) آغاز می کنند. در مورد فصل 18 سفر تثنیه من بیش از 15 دلیل ارائه دادم که چگونه پیشگویی به محمد صلی الله علیه [و آله] برمی گردد، نه عیسی علیه السلام.

عهد جدید هم تأیید می کند
تعمید دهنده عیسی را نقض می کند
در عصر عهد جدید می یابیم که یهودیان هنوز منتظر به تحقق پیوستن پیشگویی “یک نفر شبیه موسی” بودند(یوحنا، باب اول، عبارات 19 الی 25). زمانی که عیسی ادعا کرد که مسیح یهود است، یهودیان آغاز به تحقیق در خصوص اینکه الیاس [ایلیا] کجاست کردند. یهود پیشگویی دیگری به موازات پیشگویی راجع به آمدن حضرت عیسی داشتند مبنی بر اینکه پیش از آمدن مسیح، اول می بایست الیاس [ایلیا] در رجعت ثانی خود بیاید. مسیح نیز این اعتقاد یهود را تأیید می کند:
” او در جواب گفت: البته الیاس می‌آید و تمام چیزها را اصلاح خواهدنمود. لیکن به شما می‌گویم که الحال الیاس آمده است و او را نشناختند … آنگاه شاگردان دریافتند که درباره یحیی تعمیددهنده بدیشان سخن می‌گفت. ” (متی، باب 17، عبارات 11 الی 13)
طبق عهد جدید، یهود کسانی نبودند که به آسانی ادعای هر مدعی مسیح بودن را بپذیرند و در جستجویشان متحمل مشکلات شدیدی شدند تا مسیح حقیقی شان را بیابند. و این امر را انجیل یوحنا تصدیق می کند:
” و این است شهادت یحیی در وقتی که یهودیان از اورشلیم، کاهنان و لاویان را فرستادند تا از او سوال کنند که تو کیستی، که معترف شد و انکار ننمود، بلکه اقرار کرد که من مسیح نیستم.”
( این طبیعی بود به سبب آنکه دو مسیح در یک زمان امکان وجود نداشت. [بر اساس “طومارهای بحر المیت” و “تلمود” و حتی “کتاب مقدس”، حقیقتا به نظر می رسد که پیروان متون کتاب مقدس انتظار “دو مسیح” را می کشیدند اما البته نه در یک زمان؛ در هر صورت یهود حضرت عیسی علیه السلام را به عنوان مسیح ابن مریم نپذیرفته بودند و هنوز هم نپذیرفته اند. برای تجزیه و تحلیل دقیق تر مفهوم “دو مسیح” شما را صمیمانه به مطالعه تمام ده قسمت مقالۀ “دو مسیح” در این سایتmaseeh.ir دعوت می کنیم.] اگر عیسی، مسیح بود پس یحیی نمی توانست مسیح باشد!) ” آنگاه از او سوال کردند: پس چه؟ آیا تو الیاس هستی؟ گفت: نیستم.” (یوحنا، باب 1، 19 الی 21 ) (در اینجا یحیی تعمید دهنده عیسی را نقض می کند! عیسی می گوید یحیی همان الیاس [ایلیا] ست و یحیی انکار می کند که او همان است که عیسی او را به آن نسبت می دهد! قطعاً یکی از این دو (عیسی یا یحیی)- پناه بر خدا!- حقیقت را نمی گوید. طبق گواهی خود عیسی، یحیی تعمید دهنده بزرگترین پیامبر اسرائیلی بود: ” هرآینه به شما می‌گویم که از اولاد زنان، بزرگتری از یحیی تعمید‌دهنده برنخاست… ” (متی، باب 11، عبارت 11)
ما مسلمانان تعمیددهنده را با عنوان حضرت یحیی علیه السلام می شناسیم. ما به او به عنوان پیامبری حقیقی از جانب الله احترام می گذاریم. Jesus را ما مسلمانان با عنوان حضرت عیسی علیه السلام می شناسیم و ایشان را به عنوان یکی از بزرگترین پیامبران خداوند قادر مطلق محترم می شماریم. ما مسلمانان چگونه می توانیم نسبت دروغ به آنها بدهیم؟ ما این مشکل بین عیسی و یحیی را به مسیحیان وامی گذاریم تا آن را حل کنند، چرا که “کتاب مقدس” اختلافات زیادی دارد که به عنوان “گفته های تاریک عیسی” شهرت یافته است(2)
برای ما مسلمانان آخرین پرسشی که توسط بزرگان یهود از یحیی تعمید دهنده می شود حقیقتا مورد توجه است.
“آیا تو آن نبی هستی؟ او جواب داد: نه” (یوحنا، باب اول، عبارت 21) [بسیار جالب است که برخی از ترجمه های فارسی انجیل، این عبارت را کامل حذف کرده اند! در صورتی که تمام نسخه های عبری و انگلیسی و …آن را دارا می باشند!!!]

سه پرسش
لطفاً توجه کنید که سه پرسش متفاوت و متمایز از یحیی تعمید دهنده می شود و او سه پاسخ مؤکد “نه” به آنها می دهد:
1)آیا تو مسیح هستی؟
2)آیا تو الیاس [ایلیا] هستی؟
3)آیا تو آن پیامبر هستی؟
اما دانشمندان جهان مسیحیت به گونه ای فقط دو پرسش را در اینجا مطرح می بینند. برای بیشتر روشن کردن اینکه یهود زمانی که از یحیی تعمید دهنده پرسش می کردند قطعا سه پیشگویی مجزا در ذهن داشتند، اجازه دهید نکوهش یهود در عبارات زیر را بخوانیم:
“پس از او سوال کرده، گفتند: اگر تو
مسیح
و الیاس
و آن نبی
نیستی، پس برای چه تعمید می‌دهی؟” (یوحنا، باب اول، عبارت 25)
یهود در انتظار تحقق سه پیشگویی متمایز بودند: یک: آمدن مسیح. دو : آمدن الیاس و سه آمدن آن پیامبر.

آن پیامبر
اگر هر کتاب مقدسی را که دارای کشف اللغات یا فهرست تطبیقی است، نگاه کنیم؛ می یابیم در یادداشتهای حاشیه ای انجیل یوحنا 1:25 جایی که وا‍ژه های “پیامبر” یا “ آن پیامبر” آمده، به پیشگویی سفر تثنیه 18 و 18:15 رجوع داده می شود؛ که ما قبلاً به طور مبسوط با دلایلی محکم و انکار ناپذیر ثابت کردیم “آن پیامبر” –پیامبری مانند موسی- حضرت محمد است، نه حضرت عیسی!
ما مسلمانان انکار نمی کنیم که حضرت عیسی، مسیح [پسر مریم] – که به Christ ترجمه شده است- بوده است (3) [واژه مسیح در انگلیسی به Christ تعبیر می شود] و با هزار و یک پیشگویی که مسیحیان ادعا می کنند به وفور در عهد عتیق به آمدن مسیح [پسر مریم] اشاره می کند مقابله نمی کنیم. آنچه می گوییم این است که پیشگویی در سفرتثنیه 18:18 [و بسیاری پیشگویی های دیگر عهدین] راجع به عیسی مسیح نیست بلکه پیشگویی آشکاری درباره ی حضرت محمد می باشد [به منظور مطالعه بیشتر پیشگویی های تورات و انجیل درباره پیامبر موعود و اثبات بیشتر تحریفات، صمیمانه شما را دعوت می کنیم به خواندن کلیه قسمتهای “محمد صلی الله علیه و آله وعده عهد عتیق” و انتظار برای مقاله “محمد صلی الله علیه و آله وعده انجیل” در همین سایت.]
پدر روحانی بسیار مودبانه با گفتن “بحث جالبی بود!” از من جدا شد، او گفت خوب است تا روزی من به کلیسای او بروم و درباره این موضوع با جماعت صحبت کنم. …ده سال و نیم گذشته است، و من هنوز منتظر آن دعوت به کلیسا هستم !!! معتقدم پدر روحانی خالصانه پیشنهاد کرد اما تعصب دیر از بین می رود، و هیچکس دوست ندارد منافعش به خطر افتد!

—————————————————-
پی نوشت آقای دیدت:
1)مسیحیان حتی از نام خدا غافل اند به خاطر آنکه، پدر وGOD از اسامی خداوند نیستند.
2) رجوع کنید به مجله تایمز 30 دسامبر 1974، مقاله “کتاب مقدس چقدر درست است”و نیز رجوع کنید به “50000 اشتباه در کتاب مقدس” تجدید چاپ از مجله مسیحی اَویک AWAKE، 8 سپتامبر 1957 [ و همچنین رجوع کنید به مقاله ” نابودی کتاب مقدسDestruction of the Bible” به آدرس زیر ]
3)چگونه واژه مسیح به کرایست Christ تغییر شکل داد؟ ببینید “کرایست در اسلام”
ادامه دارد…