پنج‌شنبه, می 16, 2024
رو در رو

آنچه تورات و انجیل [Bible]درباره محمّد صلی الله علیه و آله می گوید (قسمت سیزدهم- قسمت پایانی-)

در اینجا اعتقاد اسلام به طور خلاصه بیان شده است: قُولُواْ ءَامَنَّا بِاللَّهِ وَ مَا أُنزِلَ إِلَیْنَا وَ مَا أُنزِلَ إِلىَ إِبْرَاهِمَ وَ إِسماعِیلَ وَ إِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ الْأَسْبَاطِ وَ مَا أُوتى مُوسىَ‏ وَ عِیسىَ‏ وَ مَا أُوتى النَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَین أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَ نحنُ لَهُ مُسْلِمُون‏
بگویید: ما به خدا ایمان آورده‏ایم و به آنچه بر ما نازل شده و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و پیامبران از فرزندان او نازل گردید، و آنچه به موسى و عیسى و پیامبران از طرف پروردگار داده شده است، و بین آنها تفرق و جدائی قائل نمى‏شویم، و ما برای خداوند مسلمان هستیم. (قرآن کریم، سوره بقره(2)، آیه 136)

جایگاه اعتقادی مسلمانان بسیار روشن است؛ مسلمانان ادعا نمی کنند دینی خاص خود دارند. اسلام یک مذهب فرقه ای و ن‍ژادی نمی باشد. در دیدگاه اسلام فقط یک دین وجود دارد [و آن اسلام است] زیرا که حقیقت فقط یکی است.
شَرَعَ لَکُم مِّنَ الدِّینِ مَا وَصىَ‏ بِهِ نُوحًا وَ الَّذِى أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَ مَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَ مُوسىَ‏ وَ عِیسىَ أَنْ أَقِیمُواْ الدِّینَ وَ لَا تَتَفَرَّقُواْ فِیهِ کَبر عَلىَ الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یجتبىِ إِلَیْهِ مَن یَشَاءُ وَ یهدى إِلَیْهِ مَن یُنِیب‏ 
از دین آنچه را که برای شما تشریع کرد، آنست که به نوح توصیه کرده بود و آنچه که به تو وحى کردیم و آنچه که به ابراهیم و موسى و عیسى سفارش کردیم ؛ که دین را برپا دارید و متفرق نشوید* و بر مشرکان گران است آنچه شما آنان را به سویش دعوت مى کنید! خداوند هر کس را بخواهد برمى‏گزیند، و کسى را که به سوى او بازگردد هدایت مى‏کند. (قرآن کریم، سوره شوری(42)، آیه 13)
[* اهمیت خطبه غدیر در راستای همین امر الهی می باشد که خداوند بواسطه نصب اوصیای معصوم پس از پیامبران علیهم السّلام راه چگونه متفرق نشدن را در پیش روی انسان ها قرار داده است؛ اینک این ما و این خطبه غدیر ، آخرین خطبه آخرین پیامبر!] [اسلام] همان دینی است که همه پیامبران آنرا تبلیغ کردند. حقیقتی است که تمام کتب آسمانی [پیش از تحریفات و اضافات] تعلیم دادند. اساساً آن [اسلام] وجدان کردن و پذیرش خواست خداوند و تسلیم شدن رضایتمندانه در برابر آن اراده می باشد.
اگر شخصی دینی غیر از آن [اسلام] را بخواهد به هم فطرت خود و هم به اراده و تقدیر خداوند خیانت کرده است.
[تنها دین پذیرفته توسط الله اسلام حقیقی است. إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللَّهِ الْاسْلَامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیَا بَیْنَهُمْ وَ مَن یَکْفُرْ بِایَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الحسَاب‏
همانا دین در نزد خداوند، اسلام است. و کسانى که کتاب آسمانى به آنان داده شد اختلاف نورزیدند مگر بعد از آنکه علم و آگاهى بر آنها نازل شد، به خاطر تجاوز از حد در میان خودشان، و هر کس به آیات خدا کفر ورزد خداوند سریع الحساب است. (قرآن کریم، سوره آل عمران(3)، آیه 19)
وَ مَن یَبْتَغِ غَیر الْاسْلَمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فىِ الاخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِین‏
و هر کس جز اسلام دینی اختیار کند، پس هرگز از او پذیرفته نخواهد شد و او در آخرت از زیانکاران است. (قرآن کریم، سوره آل عمران(3)، آیه 85)]
چنین شخصی نمی تواند هدایت شود، زیرا که به اراده خود هدایت را رد کرده است.
[همانگونه که پیروان تمامی کتب مقدس تایید می کنند،‌ بالاخره منجی بشریت خواهد آمد و همگان را بر مبنای پرسش و اطاعت خداوند متحد خواهد ساخت . تمام کتب آسمانی خاصاً قرآن تاکید کردند که این سیطره حق بر باطل بعد از آخرین پیامبر رخ خواهد داد.
هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى‏ وَ دِینِ الْحَقّ‏ِ لِیُظْهِرَهُ عَلىَ الدِّینِ کُلِّهِ…
او کسى است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد، تا آن را بر همه دین‏ها غالب گرداند… ( قرآن کریم، سوره توبه(9) آیه 33 – سوره فتح(48) آیه 28 – سوره صف(61)،آیه 9)
همچنین روایات شیعه و سنی تایید می کنند که به گفته ی پیغمبر صلی الله علیه و آله سلطه ی این حق بر باطل در زمان ظهور مهدی علیه السلام خواهد بود؛‌ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی بماند،‌ خداوند آن روز را به درازا می کشاند تا مردی از ذریّه ی مرا برانگیزد، او هم نام و هم کنیه ی من است تا جهان را از عدل و داد پر کند همانطور که از ظلم و جور پر شده است. اسناد شیعه: کمال الدین – بحار الانوار و…اسناد سنی: سنن ابن داوود- سنن ترمذی و…
علاوه بر این بسیاری از احادیث تایید می کنند، اهل بیت و در راس ایشان حضرت محمد صلی الله علیه و آله خبر داده اند که مهدی علیه السلام سنت و رفتار ایشان را پیروی می کنند و هرگز از آن پیشی نمی گیرند.
 اگر شخصی چون محمد حاکمیت دنیای مدرن را به عهده می گرفت، او در حل مشکلات دنیا موفق می شد و صلح و آرامشی را که دنیا به آن محتاج است، برقرار می کرد. ” (جرج برنارد شاو)
آری بالاخره یقیناً مردی چون محمد صلی الله علیه و آله چنین خواهد کرد.
بیایید از خداوند متعال عاجزانه ظهور موفور السرور آخرین یادگار محمد صلی الله علیه و آله را بخواهیم ، او که نام و کنیه اش نام و کنیه او ست و لقبش مهدی علیه السلام می باشد. او آخرین گنج مخفی شده ی اهل بیت است… ]
پایان